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“ I chose to shoot on film the laughter and the navel of several people, of various ages from seven months to seventy years. What interested me first in using laughter was its interactive quality. The simple fact of hearing someone laugh brings a smile to one’s face, it’s contagious! When laughing, one is more receptive to others, more open, barriers fall, cultural and language differences vanish, the message is clear and it is spreading. ”

"J’ai choisi de filmer le rire et le nombril de plusieurs personnes. Ce qui m’a d’abord intéressée en utilisant le rire est sa qualité interactive. Le simple fait d’entendre quelqu’un rire fait sourire, c’est contagieux! Lorsque l’on rit, on est plus réceptif aux autres, plus ouvert, il n’y a plus de barrières, plus de différences de culture, de langue, le message est clair et il est communicatif. »

"[…] In all of Eve Koeppel's projects, it throbs, it blows and it vibrates. It takes intestine forms. The biological is never far away, the time of the work is set to the rhythms of the clock internal. Without ostentation on the medical side, it rather keeps us in the agitation of the living. "Nombrilistic" invites us, for example, to compare the dilation (morphogenesis) of a painting of navels under the effect of laughter. choice of models between 7 months and 70 years ensures the scientific character of the corpus. The cascade of laughter that accompanies the movement of the fact that that of the infant comes last indicates the general movement as retroactive."[…]

Christian Gattinoni,

"[…]Dans tous les projets d'Eve Koeppel ça palpite, ça souffle et ça vibre. Ca prend des formes intestines. Le biologique n'est jamais loin, le temps de l'œuvre se cale sur les rythmes de l'horloge interne. Sans ostentation du côté du médical, il nous maintient bien plutôt dans l'agitation du vivant. "Nombrilistic" nous invite par exemple à comparer la dilatation (morphogénèse) d'un tableau de nombrils sous l'effet du rire. Le choix des modèles entre 7 mois et 70 ans assure le caractère scientifique du corpus. La cascade des rires qui accompagnent le mouvement du fait que celui du nourrisson vient en dernier indique le mouvement général comme rétroactif."[…]

Christian Gattinoni,

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